Ach, to byl zlatý věk, když jsem byl ještě pračlověk. Jídelnu, ložnici, kuchyni měli jsme v jeskyni.
Projektové vyučování představuje velmi oblíbenou metodu výuky. Mezi její přínosy patří to, že žáky nevede k pouhému memorování, ale poskytuje jim příležitost k praktickému a kreativnímu řešení úkolů, nutí je spolupracovat a převzít odpovědnost za výsledky své práce.
Pravěk, tradiční projekt zabývající se etapou naší historie, neunikl čtvrťákům ani letos. Vhodně propojil učivo všech předmětů – pravěká matematika, zpěv a tanec, výroba zbraní a šperků, práce s textem z knihy Lovci mamutů, dramatizace příběhu, prezentace jednotlivých období pravěku, výroba jeskyní, malba „pravěkých stěn“, získávání nových poznatků z encyklopedií a internetu…
Vyvrcholením pak byla středa 4. března, kdy žáci přišli do školy v pravěkém oděvu i se zajímavými účesy a mnohými doplňky, aby si ten pravěk vyzkoušeli v praxi.
Z ohlasů všech zaznívalo, že se jim taková forma vyučování velmi líbila. Přestože je zaujala práce v tlupách, žít by v této době nechtěli, jelikož jim připadá nebezpečná. Zatím co dnes, když mají hlad, otevřou lednici, v pravěku by ovšem obstarávání potravy bylo velmi těžké.
Tak zase na shledanou, možná ve středověku!
Mgr. Eva Králíková, Mgr. Kristina Polášková