TÉMA: PŘÍRODA SE PROBUDILA
8. 3. – 15. 3. 2021
Sluníčko se stále ještě střídá se sněhem a mrazíky, přesto svými paprsky zahřálo hlínu a na svět se klubou první jarní květiny.
Aktivity:
1) Na vycházce nebo na zahradě
- Nechte děti vyhledat a pozorovat kvetoucí rostliny.
- Děti by měly nejprve zkusit rostliny pojmenovat samy, určit jejich barvu, spočítat, kolik vykvetlo, atp. Pokud si nebudou vědět rady, pomozte jim.
2) Zasaďte si hrách nebo fazoli
BUDETE POTŘEBOVAT:
- semena hrachu nebo fazole
- nádobku (plast, sklo)
- vatu
- vodu
- později květináč nebo kelímek s hlínou
- Semínka namočte přes noc do vody.
- Vodu slijte a semínka přesuňte do misky na navlhčenou vatu (vatu je potřeba po namočení pořádně vyždímat, aby semena neplavala ve vodě).
- Vatu udržujte stále navlhčenou, ne však mokrou.
- Jakmile budou mít semena přibližně 5–10 mm dlouhé kořínky (ukažte dítěti mezerou mezi palcem a ukazováčkem, nebo na pravítku), jemně je vytáhněte z vaty a velmi opatrně zasaďte asi 5 – 10 mm pod povrch substrátu kořínkem dolů tak, abyste kořínky neporušili.
- Květináč mějte na slunném místě a rostlinku pravidelně zalévejte (pozor na přelití, hlína má být vlhká, ne mokrá).
- Nechte dítě, ať co nejvíc věcí připraví samo.
- Přečtěte mu celý seznam nejprve jednou, ať vám zopakuje, co budete potřebovat.
- Přečtěte dítěti postup nejprve celý, potom po částech (např. dva kroky dopředu) a nechte jej, ať vám řekne, co bude následovat. Trénujete tím jeho paměť. 🙂
- Pozorujte s dítětem klíčící hrách/fazoli a rozvíjejte konverzaci. Co potřebuje semínko, aby vyklíčilo? (vodu, světlo); Kolik hrášků/fazolí vyklíčilo? Kolik hrášků/fazolí nevyklíčilo? Je vyklíčených víc nebo míň? apod.
3) Zpěv v pohybu
- Zazpívejte si s dětmi písničku Čížečku, čížečku a doprovoďte pohybem. Odkaz na písničku: https://www.youtube.com/watch?v=XQoTb6h1-pI
4) Pracovní list
- Úkolem dětí je dokreslit tolik obrázků, aby odpovídaly zadanému číslu.
- Děti by měly pojmenovat všechny obrázky (mohou vytleskat slabiky – určit počet slabik jednotlivých slov).
- Pracovní list i grafomotoriku si děti mohou podepsat samy.
5) Grafomotorika
- Tentokrát mají děti obtahovat obrázek sněženek 3x po sobě.
- Dbejte prosím na správné uchopení tužky.