TÉMA: PŘÍRODA SE PROBUDILA
Po dlouhé zimě se začíná konečně příroda pomalu probouzet. Sluníčko je sice stále ještě “zubaté”, ale první paprsky už začínají hřát.
Aktivity:
1) Co si představíš, když se řekne, že je sluníčko ZUBATÉ?
- děti říkají rodičům/prarodičům/sourozencům své nápady, společně rozvíjí diskuzi..
- Znáš nějakou písničku o sluníčku? Zazpívej si pro radost! Sluníčko, sluníčko, popojdi maličko; Slunce šlo spát
- odkazy na písničky: https://www.youtube.com/watch?v=4QkXWCilRsY , https://www.youtube.com/watch?v=1Xh511Vnmn4
2) Nakresli si své zubaté sluníčko.
- na papír A4 nakresli pastelkami nebo namaluj vodovkami/temperami velké sluníčko, aby byl pokreslen celý papír, ať se nekrčí malé sluníčko v rohu papíru
- hotový obrázek si zkus podepsat sám/sama
- dbejte na správný úchop tužky
3) Při procházce nebo na zahradě zavři oči a zaposlouchej se do zvuků přírody.
Co slyšíš?
- děti vyjmenují vše, co slyšely – štěkání psa, zpěv ptáků, projet auto, náklaďák, sousedy, kteří si povídají.. Po dětech chceme, aby používaly celé slovní spojení a mluvily ve větách. Jednoslovné odpovědi rozvíjíme. (CO slyšíš? Psa. A co dělá ten pes?)
Kde to slyšíš?
- je důležité, aby se dítě orientovalo v prostoru a vědělo, kde je nahoře, dole, vlevo, vpravo, před, za..
Co jsi na procházce viděl/viděla?
- Před procházkou dítěti řekněte, ať je pozorné a soustředí se na to, co kolem sebe vidí. Doma ho bude čekat pracovní list, v němž označí všechny věci, které během procházky vidělo.
→ děti nejdřív pojmenují všechny obrázky (samozřejmě česky 🙂 ), mohou také říkat, jakou hláskou začíná dané slovo
Zaskotač si na čerstvém vzduchu
- nauč se skákat na jedné noze (na levé i na pravé); skákej snožmo = s nohama u sebe; nakresli si křídou panáka; nauč se chytat míč (rodiče si určitě vzpomenou na hru z jejich dětství – vyhazování míče nad sebe s tlesknutím)
4) Grafomotorika
- obtahovat jedním tahem a 5x po sobě (děti to znají ze školky), začínají dole